مکمل روغن جو و  جلوگیری از گرسنگی

درک نشانه های سیری بخصوص اگر مقدار قند خون شما در نوسان باشد مشکل است اما برخی  مکمل های خاص می تواند درکاهش احساس گرسنگی به شما  کمک کنند و سبب گردند برای مدت  طولانی تری احساس سیری نمایید. یک مطالعه ی جدید از دانشگاه Lundنشان می دهد  نوع خاصی از روغن جو می تواند به افزایش سطح سیری کمک کند.

 دکتر Lena Ohlssonمحقق پزشکی دانشگاه لوند می گوید: اگر ما بطورمداوم غذاهای پرانرژی مصرف کنیم  سیگنالهای سیری ما کند می گردند با این حال  مکمل های مختلف می توانند بروی متابولیسم  تأثیر گذاشته و سیگنالهای سیری  را تقویت کنند.

تأثیر بر سه هورمون سیری

محققان روشی را برای تولید روغن جو اختراع کردند که مقادیر زیادی چربیهای قطبی در آن باقی می ماند، این نوع از چربیها  نمی توانند به عنوان ذخیره ی انرژی در بدن  انبار شوند بلکه آنها  به عنوان  مواد سیگنال دهنده بروی غشا سلولی عمل می کنند . بنظر می رسد  ترکیب  مکمل جو در کاهش جذب چربی از روده  موثر باشد همچنین سبب افزایش ترشح 3 هورمون مختلف سیری: PYY،GLP-1،CCKمی شود که نتیجه ی آن کاهش  گرسنگی و کاهش پرخوری  خواهد بود.

 دکتر Ohlssonمی گوید: نتایج این تحقیق نشان می دهد روش جدید تهیه ی مکمل روغن جو به تولید مکمل تغذیه ای موثری برای کاهش جذب انرژی از طریق روشی سالم  و ایمن کمک می کند، با این حال هنوز برای تأیید این تحقیق ومکانیزیم های تأثیر آن نیاز به انجام مطالعات  بیشتری داریم.

منبع: www.battlediabetes.com